Fællesskab er pejlemærket for de pædagogiske rammer

Gruppe inddeling i hele dit barns børnehavetid og efter behov

Børnehaven Solsiden er rammen om vores alles fællesskab. Børnene er desuden inddelt i aldersgrupper, og har dermed fællesskab med de børn de deler børnehave tid med. Grupperne har en fast ugentlig gruppedag med faste voksne tilknyttet. Grupperne holder samling og spiser frokost sammen.

Grupper på tværs af alder kalder vi fokusgrupper, som tager udgangspunkt i, hvad det enkelte barn kan have brug for af udviklingsstøtte. Sproggrupper, relations grupper og motorik gruppe er eksempler på forskellige fokus indsatser.

Det skal give mening

Hverdagen i børnehaven rummer mange dagligdags rutiner, og vi arbejder på, at der er læring i rutinerne og at de giver mening for dit barn.

Børnenes egne lege og venskaber har stor betydning og det understøtter vi og udfordre med nye muligheder, når det er nødvendigt. Vi har fokus på at inddrage børnenes egne perspektiver på deres oplevelser. Når vi planlægger aktiviteter, gruppedage og evaluerer på vores læringsmiljøer, inddrager vi altid børneperspektivet.